Élni akarsz? Akkor Mozdulj! 3.rész

Nyomtatás E-mail

Élni akarsz? Akkor Mozdulj! 3. rész

„Jaj úgy fáj a derekam !”
A derékfájás egyre gyakoribb probléma az ún. civilizált társadalmakba. Az emberek egyre több gyógyszert szednek a fájdalmaikra, amik időlegesen, de csakis is időlegesen meg is szűnnek. Néhány óra múlva azonban a fájdalom újra és gyakran egyre erősebben jelentkezik, mígnem a szenvedő páciens végre rászánja magát és elmegy az orvoshoz. Jó esetben z orvos nem csak újabb fájdalomcsillapítókat ír fel, hanem különböző kezeléseket (gyógytorna, gyógymasszázs, súlyfürdőt, stb.)
Ezek a kezelések, bár nagyon hatékonyak lehetnek, de többnyire csak az okozatra hatnak, és a kiváltó okot nem kutatják, arra nem nyújtanak kezelést. (Igaz, nem is ez a céljuk, hanem a fellépő fájdalom mielőbbi megszüntetése.) Tény viszont, hogy ha a kiváltó okot nem kezeljük, akkor az okozat, azaz a fájás könnyen újra elő jöhet. Az orvos megállapítja, hogy a betegnek nagyon kötöttek, feszesek az izmai, és emiatt fáj a dereka. Kiírja a szükséges kezeléseket, és azok végé a páciens többnyire elégedetten tapasztalja, hogy a fájdalmai megszűntek. DE!!!
Mitől lettek kötöttek, merevek az izmok? Erre a kérdésre a páciensnek magának kell megkeresni a választ, méghozzá az életvitelében, a lakóhelyén, illetve a munkahelyén. Lehet, hogy sokat aggódik, vagy sokszor fel illetve át fázik, és ez gyengíti a vese energiáját, emiatt fáj a dereka. Lehet, hogy a rossz munkahelyi szék, a rossz ágybetét, a rossz testtartás, vagy a helytelen munkavégzés okozza a bajt. Ezek és még sok más oka is lehet a derékfájásnak, mely okot mindenkinek célszerű kiszűrné és megszüntetni. Egyben azonban minden kiváltó ok hátterében megegyezik az eredet, a mozgás hiánya. És itt nem a napi megszokott, rutin mozgásra gondolok, hanem olyasmire, ami az egész testet átmozgatja, kinyújtja az egyoldalú munkavégzés okozta izom feszüléseket, kimozgatja a bemerevedett izületeket. Kínában és a Távol-Kelet más országaiban is, nagyon kevés izületi panaszos ember él, mert ott komolya hagyománya van a rendszeres mozgásnak. Az ott élő emberek gyakran kimennek a parkokba reggelente, illetve délutánonként Tai Chi-t vagy Chí kung-ot gyakorolni, vagy akár csak tollasozni.  Rendszeresen eljárnak masszíroztatni magukat, vagy akár egymást masszírozzák, és itt ne arra gondoljunk, hogy mindenki képzett masszőr, köztük. Egyszerűen csak az érzéseikre hagyatkozva dörzsölik, nyomkodják egymás hátát, vállát, karjait, és ezzel is elősegítik a vér és a Chí (energia) szabad áramlását a testben.

Az alábbi egyszerű (kínai Chí Kung) gyakorlat segítségével könnyen megelőzhetjük, vagy csökkenthetjük a derék panaszokat.

Feküdjünk le a padlóra, a kezeinket a testhez képest kb. 40-45 fokban helyezzük le a testünk mellé úgy, hogy az állcsúcson és a két csuklón támaszkodjunk meg. Belégzéssel emeljük fel az egyik lábunk amilyen magasra csak bírjuk. Közben vigyázzunk rá, hogy a láb legyen nyújtott, és a csuklón és az állcsúcson támaszkodjunk folyamatosan. Néhány másodpercig tartsuk meg, majd a kilégzéssel engedjük le a lábunk.
 
A második belégzéssel emeljük a másik lábat, néhány másodpercig tartsuk meg, majd kilégzéssel engedjük le ezt is.
A harmadik belégzéssel mindkét lábat emeljük fel, tartsuk meg néhány másodpercig, majd kilégzéssel engedjük le.

Ez a gyakorlat reggel és este egyszer-egyszer végezhető, és jótékony hatása már néhány nap után jelentkezik. A gyakorló kellemes meleget fog érezni a derekában, érezni fogja, ahogy a Chí áramlása felfokozódott a meridiánokban.

Természetesen ez a gyakorlat sem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, de hatékony megelőző illetve kiegészítő kezelés lehet.

A legjobb megelőzés viszont a rendszeres mozgás, és masszázs. Ne feledjük a masszázs sok fájdalomtól és későbbi költségtől kímélhet meg bennünket. A masszázs nem luxus, hanem befektetés az egészségünkbe!

Tóth Zoltán
Tai Chi – Chí Kung mester, kínai masszázs oktató.
Bejelentkezés 20/9-440-134
 
 
free pokerfree poker

Keresés

Egész-ség Bár Klub

Jelöljön a Facebookon!

Reklámok

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Adatvédelem - Impresszum - Médiaajánlat - Oldaltérkép