Az alvás elvesztegetett idő?

Nyomtatás E-mail

Az alvás elvesztegetett idő?

Néha azt mondják, az alvás elvesztegetett idő, mert amikor alszunk, nem élünk. Azok a pácienseim, akik az álmatlanság valamely fajtájában (nehezen alszanak el, gyakran felébrednek, túl élénk álmaik vannak,

esetleg kevés alvás után felébrednek és nem is tudnak vissza aludni, a legsúlyosabb esetben akár napokon át álmatlanul és alvás nélkül forgolódnak az ágyukban) szenvednek, másképp gondolják. A WHO, az ENSZ egészségügyi szervezete szerint a világon minden negyedik felnőtt küzd valamilyen alvás problémával. Az álmatlanság, illetve a kialvatlanság komoly negatív hatással van a tanulásra és a munkára, valamint megkeseríti az ember mindennapjait is.

Az egyik páciensem, egy egyetemista fiatalember például a vizsgaidőszak végére odáig jutott, hogy öt napon át képtelen volt aludni. Elképzelhetjük, hogy milyen állapotban volt már ekkorra. Amikor felkeresett, mindössze 6 masszázskezelés után napi 8-10 órát tudott aludni, és a korábbi rendszeres felébredések is megszűntek. Ma már éjfél előtt is képes elaludni, és reggel kipihenten ébred. Az alvás probléma oka többféle lehet, de általában mindegyikben közös motívum a stressz.

Egy másik páciensem évek óta csak néhány naponta tudott aludni, majd mikor már 5 napig is ébren volt, annyira kimerült, hogy egyszerűen összeesett. Ma már napi 6 – 7 órákat alszik, és egyre jobban érzi magát. Bár az alvásproblémák hátterében többféle ok is állhat, (fiziológiás probléma, szorongásos stressz, illetve néhány belső elválasztású mirigy nem megfelelő működése, stb.) az általam alkalmazott kínai masszázstechnika és a hozzá tartozó önmasszázs segítségével nagyon jó eredmények érhetők el.

Miért fontos a megfelelő alvás?

Vannak olyan folyamatok a szervezetünkben, amelyek csak akkor mennek végbe tökéletesen, amikor alszunk. Pl.: a protein kiválasztódás illetve termelés, néhány fajta sejtosztódás, növekedési hormon kiválasztódás. Ha az alvás nem jó, károsan hat ezekre a működésekre, és különböző betegségeket okoz. Természetesen egy rövid, esetleges álmatlanság miatt nem kell aggódni, de ha ez időben elnyúló, illetve rendszeres problémává válik, akkor többféle megbetegedést is okozhat. Ha valaki álmatlanságban szenved, kétszer nagyobb a magas vérnyomás, háromszor nagyobb az infarktus, és négyszer nagyobb az agyvérzés veszélye.

Sokan szednek altatót az álmatlanságra, de ez kétélű fegyver. Ha bevesszük a pirulát, az megnyugtat bennünket, és tudunk aludni tőle, de ha túlzásba visszük, akkor árthat is. Bár az altatók többsége egyre kevesebb mellékhatással jár, némelyik károsíthatja a vesét, és könnyen függőséget okozhat.

A kínai insomnia (álmatlanság) masszázs nagyon hatékony az álmatlanság különböző eseteiben. Célja, hogy kontrollálja a tüneteket, ellazítsa a testet, és a szellemet, oldja a stresszt. Nincs káros mellékhatása, bármilyen korban alkalmazható, és kiváló kiegészítője lehet az esetleges orvosi kezelésnek is. Egy kínai mondás szerint: „Ha nincs időd az egészségedre, majd lesz időd a betegségedre.” Fontos, hogy ne tartsuk a masszázst valamiféle úri luxusnak, hisz ez ugyanolyan fontos része az életünknek, mint a mindennapi fogmosás.

 

Tóth Zoltán

kínai masszázs mester

 
free pokerfree poker

Keresés

Egész-ség Bár Klub

Jelöljön a Facebookon!

Reklámok

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Adatvédelem - Impresszum - Médiaajánlat - Oldaltérkép