Holnaptól nem eszem…

Nyomtatás E-mail

Holnaptól nem eszem…

 

kenyeret, tésztát, joghurtból és tejből is csak az alacsonyabb zsírtartalmút...

...  szénhidrátokat és zsírt egyáltalán nem!

… este csak és kizárólag fehérjét, és azt is hat óra előtt!  Egy nap maximum ezer kalóriát!

Sőt! Csak 800-at!!

 

Ismerős?

Sajnos egy rosszul megválasztott fogyókúra többet árthat, mint azt sokan gondolnák - ráadásul a hőn áhított karcsúságot sem érjük el, vagy csak ideig-óráig……

Hadd oszlassak el néhány tévhitet! Kezdjük a sokat üldözött szénhidrátokkal. Ez az alapvető tápanyag az emberi szervezet fontos energiaszolgáltatója. Számos emberi sejt kizárólag szénhidrátokból (glükózból) tudja a létezéséhez szükséges energiát nyerni, például az idegsejtek és a vörösvérsejtek is. Ha a szénhidrát bevitel túl alacsony, a szervezet  előbb-utóbb "takarékos" üzemmódra kapcsol, és döbbenten vesszük észre, hogy alig eszünk, mégis raktározunk... Arról nem is beszélve, hogy a gabonaféléknek, kenyérféléknek táplálkozásunk alapját kellene képeznie: fontos vitamin, energia és élelmi-rost forrásaink. Az egészséges embernek napi 25-30 g élelmi-rostot kellene elfogyasztania ahhoz, hogy anyagcseréje jól működjön, ezen kívül a rostoknak fontos szerepe van az emésztőrendszeri megbetegedések, daganatok kialakulásának megelőzésében is. A kenyérfélék sok rostot tartalmaznak, de érdemes megválogatni milyen kenyeret fogyasztunk! Egy érdekes összehasonlítás: ahhoz, hogy naponta 25 g rostot jutassunk a szervezetünkbe, fehér kenyérből több mint 600 grammot, míg barnakenyérből "csupán" 300 grammot kell fogyasztanunk, Graham kenyérből pedig kb. 200 grammot, ami nagyjából 3-4 szeletnek felel meg. Természetesen az optimális az, hogyha nemcsak kenyérrel fedezzük napi élelmi rost fogyasztásunkat, hanem zöldségekkel, gyümölcsökkel is. Mivel ezek a táplálékok is jelentős mennyiségű szénhidrátot tartalmaznak, érthető, miért lenne kár, ha egyáltalán nem ennénk szénhidrátot! A napi szükséges szénhidrátbevitelbe, és rostbevitelbe beleférhet néhány szelet kenyér (persze a rostbevitel-energia-arány szempontjából jobb, ha a rozsos, tönköly, teljes kiőrlésű, vagy a Graham változatot választjuk), valamint a zöldségfélék és gyümölcsök fogyasztása!

A 0,01% zsírtartalom és a vacsorakérdés: Az emberi szervezet működéséhez szükség van a zsírokra. A tej és a tejtermékek például igen fontos "zsiradék-források", hiszen zsírsavösszetételük a szervezet számára különös jelentőségű rövid, és közepes láncú zsírsavakat tartalmaz, ezért nem biztos, hogy jó megoldás pont a tejtermékekből az alacsony zsírtartalmút választani. Arról nem is beszélve, hogy az alacsony zsírtartalmú termékekben zsírban oldódó vitamin is kevés van (pl. E vitamin is, ami igen fontos antioxidáns). A halzsírok esszenciális aminosavakat tartalmaznak, ezért nyugodtan fogyasszunk heti rendszerességgel halat, főleg tengeri halat!

Ha fogyni szeretnél, el kell felejtened a koplalást és azokat a "jótanácsokat", amelyek csak lemerítik szervezeted létfontosságú tápanyag és vitaminraktárait, sőt a túlélés érdekében óhatatlanul beindítják a hízás programját!

Ha érdekel, hogyan és mit kell tenned ahhoz, hogy a fenti hibákat (ISJ) elkerüld, és Karácsonyra csinosan és boldogan állj a fenyő alatt, folytassuk a beszélgetést az Életmód klubban!  Novemberben ingyenes állapot felmérés!   

 

Bejelentkezés:

Kocsis Mária 06-20/  96 53 966 vagy Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 

 

 
free pokerfree poker

Keresés

Egész-ség Bár Klub

Jelöljön a Facebookon!

Reklámok

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Adatvédelem - Impresszum - Médiaajánlat - Oldaltérkép